reklama

O esemeskách bez vône

Začína byť okolo mňa nejako rušno. Ešte včera som sedela na drinku s dvojicou, ktorá pernamentne omieľala dookola dve vety: „Láska?“ a „Áno, láska.“ Neustále sa cukrí kovali a  cítila som sa miestami nadbytočná. Dnes sa všetko zmenilo. Stačilo tak málo. Mobilný telefón. O jedenástej hodine infantilne jednoduchá esemeska „milujem ťa“. O pol dvanástej telefonát, ktorý sa nedvíhal, následne esemeska „je všetko OK?“ a vzápätí strohá odpoveď „nie“. To čo nasledovalo potom spomínať nebudem.  Obyčajné kopačky poslane esemeskou... A mňa napadlo, kde sa podela elementárna slušnosť , keď ľudia spolu komunikovali zoči voči a neriešili takmer všetko cez esemesky, obzvlášť nie tridsiatnici... A začala som spomínať na časy bez mobilu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Obrázok blogu

Nebudem sa vracať do ranného detstva. V tom čase mobil bolo hotovésci-fi a boli sme radi keď sme sa v 1987 roku dopracovali k pevnejlinke. Fičalo sa na telefónnych búdkach a drobných vo vrecku. Snažila somsa rozpamätať ako sme si dohadovali stretnutia. Neprišla som na nič svetoborné,úplne jednoducho, keď sme sa stretli dohodli sme na ďalšom stretnutí a jednoduchoopadla taká tá otázka „zavolá, nezavolá, zavolá, nezavolá...“ Boli zabehanéurčité stanoviská ako napríklad pri morovom stĺpe, pred vidličkou, podbrezinou, u kominára atď., kde sme sa pravidelne stretávali a keď bolonutné, nechávali sme si navzájom odkazy. Vždy, keď ste išli do mesta,  ste vedeli, že niekoho stretnete. Dokonca boloobdobie, keď som dostávala pohľadnice a listy do schránky s dátumom narande. Zlaté časy. Mám pocit, že v tom čase ľudia naozaj medzi sebouhovorili. Hovorila za nich mimika, gestikulácia, vôňa... A tak trochu stesa vyhli mnohým nedorozumeniam, ktoré spôsobuje suchý text esemesky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekedy tak rozmýšľam, čím to tak je. Prečo písmenka z esemesky nevoňajúrovnako ako z listu? Prečo mám oveľa radšej plnú schránku listov ako plnú stránkuesemesiek? Asi mám rada zodpovednosť v tej najjednoduchšej podobe. Prizasielaní listov, pohľadníc, pozdravov si dvakrát človek rozmyslí, komu čopošle a či vôbec. Pristupuje k tomu oveľa zodpovednejšie. Starostlivovyberá formu a obsah. Tým, že si to vyžaduje dlhší čas, má možnosť rozmýšľaťa aj eliminovať neuvážené výroky.

Mám pocit, že v poslednej dobe sa všetko rieši esemeskami. Dohodnetesi stretnutie a päť minút predtým dostaneme správu, že nebude, alebo sabude meškať 30 minút. Na jednej strane urýchlenie komunikácie, na strane druhejje otázka „za akú cenu?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemám nič proti mobilným telefónom, môj operátor by o tom vedelrozprávať. Nejako sa len začal vytrácať slogan nemenovanej firmy „aby ľudiaspolu hovorili“, tuším, že hovoria, čím ďalej menej... O to viac píšu,esemesky bez vône.

Je december a o pár týždňov Vianoce, opäť bude plná schránka.Škoda len, že tá v telefóne...

p.s. vianočné pozdravy idem kupovať dnes, podľa môjho zoznamu ich budetento rok 78, budú voňať po medovníkoch, ktoré začíname piecť (smile)

Foto: www.sxc.hu Niečo na vylepšenie nálady :D

Sylvia Weissová

Sylvia Weissová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nenapraviteľný optimista milujúci sarkazmus a iróniu. Alebo. U mně dobrý :) Zoznam autorových rubrík:  Čo sa potklo o mňaO čo som sa potklaPôžitkár a ZúfalkaZúfalkin stĺpčekJa a pubertaÚletTýždeň

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu