reklama

Účesy, účesy ach tie účesy alebo za každou zmenou hľadaj chlapa

Tak si tak rozmýšľam, kedy ma to vlastne chytilo prvýkrát. Do určitého veku som vlasy ako tú povestnú korunu krásy nejako zvlášť nevnímala. Vždy som ich mala strapaté, neposlušné a polodlhé. Od určitej dĺžky ma začali otravovať a bolo nutné ich skrátiť. Nosila som ofinu. Neznášala som sponky, gumičky a iné dievčenské ozdoby. Prvý prelom nastal asi keď som mala 10 rokov, možno o rok menej a na scénu sa dostala Darinka. Na ten rok 83-84 bola trendovo nastylovaná a všetci (dobre takmer všetci) sme ten nový závan módy žrali. Skosené vlasy hore a vypelichaný cop bol neuveriteľne IN. Pamätám si ako dnes, ako som vošla do kaderníctva s obrázkom nastávajúcej hviezdy a dala som sa ostrihať na Darinku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)

Moje krásne polodlhé vlasy boli nenávratne fuč a jasom sa stala súčasťou stáda s rovnakými hlavami. Večer som stretla svojhonápadníka na bicykli značky favorit, ktorý si ma kriticky prehliadol a nazáver len sucho poznamenal: „Už si ako ostatné...!“ Bolo to prvýkrát, keď sompodľahla módnemu trendu a nebol v tom žiadny chlap.


Ďalšia menšia zmena nastala o štyri roky neskôr. Balilma o hlavu menší spolužiak a ja som pokukovala po frajeroviz 8.C, do ktorého bola zaláskovaná celá škola. Cítila som nutkavú potrebuniečo so sebou urobiť. Nastala módna vlna prelivov. Odvahu vypýtať si peniazea isť kaderníkovi urobiť si preliv som vtedy rozhodne nemala. Nejakýmudrlant mi poradil peroxid. Tajne som kradla mamine 10% peroxid a povečeroch si v ňom máčala kúsky ofiny. Potvora nechcela poriadne účinkovať,aspoň sa to tak zdalo až do momentu keď zasvietilo prvé letné slnko a mojaofina zázračne obelela. To, že som vyzerala ako prefarbená žena počernej pletitu písať nemusím. Veľmi rýchlo som sa poobzerala po farebných tužidláchv malých fľaštičkách, ktoré farbili všetko len nie moje vlasy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Teraz ma tak napadlo, že u mňa zmeny prebiehali viacmenej v pravidelných štvorročných intervaloch. Po vytrvalom odmietanínechať prejsť hlavou trvalú som podľahla mesiac pred stužkovou. Mala som novéhofrajera a ako by povedala moja matka, „chcela byť pekná, ostala krásna“!A to doslovne. Moje v tom čase krásne dlhé, už nie polodlhé, ale dlhévlasy sa pod masou nátačiek zmenili na neforemnú kučeravú masu. Keď som túnádheru videla v zrkadle oblial ma studený pot. Všetci ma uisťovali, že tomám skvelé, ale ja som sa nepoznala. Ešte v ten moment som zavelila:„Nakrátko!“ A vychádzala som s chlapčenskou hlavou. Krátky účes bolneporovnateľne lepší, avšak mne sa stále niečo nezdalo, tá moja farba sa mizdala nejaká šedá. S farbami somdovtedy nemala žiadne skúsenosti, pokiaľ opomeniem peroxid a tak bol časna ďalší experiment. Na profesionálne zafarbenie už neboli peniaze. Rýchlo sakúpila farbu značky Palette v miestnej drogérii a hor sa na farbenie.Na obrázku vyzerala farba nádherne čokoládovo hnedá, aké bolo moje prekvapeniekeď som si zmyla hlavu a mala som tam uhlíkovo čiernu... Bola to hrôza.Prežívala som svoje najhoršie dni. Večer som išla kamarátke na morálnu podporua tá ma úplne dorazila. Prídem, zazvoním, pozdravím, vyzlečiem si kabát,usadím sa v kuchyni, vypýtam si kávu, Katarína si sadne oproti mňaa po dvoch glgoch kávy sa ma nechápavo opýta: „Sylvia a prečo sinedáš tú čapicu dole, je ti zima?“ Katarína je síce slepá, ale toto faktzabolelo. Do stužkovej chýbali dva týždne. S Katarínou sme vymysleliúžasný plán, keď sme vlasy zafarbili tak ich normálne odfarbíme odfarbovačom.Vlasy pri korienkoch samozrejme už trošku povyrástli a je úplne normálne,že po odfarbení som mala korienky úplne blonďavé a zbytok stále uhlíkovočierny. Rýchlo sa bežalo do drogérie po nejakú ďalšiu farbu. Na stužkovej sompredstierala, že som nagelovaná Carmen, bol to vážne des.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Následne som mala relatívne kľudné obdobie. Frajer, ktorýma sprevádzal na stužkovej sa stal aj mojou zákonnou polovičkou a nabrutálne zmeny nebol dôvod. Ten prišiel až o osem rokov. Tiež moje vlasypotrebovali zregenerovať. Rozišli sme sa. A čo radia múdre časopisy? Chceto dievča zmenu! Tak som ju aj zrealizovala. Najskôr účes ala Uma Thurmanv Pulp Fiction.


Evidentne mi táto zmena identity nestačila a tak šupšup nakrátko ala Halle Berry v Bondovke. Nové vlasy, nový začiatoka hor sa do víru života! Tak sa aj stalo, nastalo bezstarostné obdobieužívania si nového statusu.

Obrázok blogu


Klasicky a naozaj si to neplánujem. Po štyroch rokochsa v mojom živote objavil ďalší osudový muž. Zbalila som ho na svojekrásne v tom čase dlhé vlasy. V jeden večer sme si pozerali staréfotky, kde zahliadol obrázok s krátkymi vlasmi a od toho večera domňa hustil, aby som sa dala ostrihať opäť nakrátko. Vytrvalo som odolávala, alenaveľa čo by som neurobila pre svoju osudovú lásku a len kvôli nemu somzhodila svoju korunu krásy a bola opäť krátko vlasá. Po pár rokoch sme sarozišli, keďže som mala krátke vlasy, zmena účesu by znamenala holohlavosťa na to som predsa len nemala odvahu a tak som sa rozhodla na znakprotestu a novej životnej etapy vlasy zapúšťať. Dokonca na urýchlenietohto procesu som na chvíľku zauvažovala o nadviazaní vlasov. Trvalo tovšak len chvíľku. Po prehmataní hlavy plnej umelých spojov ma to hneď prešloa tak mi neostalo nič iné len sa trénovať vo svojej trpezlivosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Hovorí sa, že trpezlivosť ruže prináša a ja dodávamniekedy aj vlasy a možno aj niečo iné.... Sú jednoducho veci, ktoréneurýchlime, ibaže by sme použili umelé dočasné riešenia a to už nie jeono.


Olalá, tuším je štvrtý rok, že by čas na zmenu...? (smile)

Foto: internet

Sylvia Weissová

Sylvia Weissová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nenapraviteľný optimista milujúci sarkazmus a iróniu. Alebo. U mně dobrý :) Zoznam autorových rubrík:  Čo sa potklo o mňaO čo som sa potklaPôžitkár a ZúfalkaZúfalkin stĺpčekJa a pubertaÚletTýždeň

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu