reklama

Čo mi dal a čo mi vzal

Posledný deň v starom roku a prvé dni v novom roku som strávila sama v cudzom meste. Mala som obsedantnú potrebu vypadnúť a prečistiť si hlavu, možno načerpať inšpiráciu a pozitívne impulzy do toho nového.  Mala som nutkavú potrebu bilancovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Sedelasom v katedrále sv. Paula a nechala sa unášať jej tichoma veľkoleposťou. V hlave sa mi premietal kaleidoskop obrázkov  z minulého roka. Obrázky boli oranžové,zelené, fialové, biele, ružové, čierne, občas len čiernobiele alebo jednoduchošedé. Ako sa mi mihali hlavou, cítila som pohyby svojej tváre. Keď boli farebné,usmievala som sa. Keď boli čierne, zvraštilo sa mi obočie. Keď boli šedé, tvárostala bez pohybu. Cítila som prúdenie vzduchu a v diaľke počulaslova Pôžitkára: „Pokora, baby, pokora.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Usmialasom sa. Tie slová ma prebudili. Otvorila som oči a zahľadela sa dovysokého stropu a zrazu sa mi zdalo všetko farebnejšie. Rok 2008 mi vzal lenjeden rok života. Nič viac, nič menej. Dal mi oveľa viac.

Predpár rokmi, keď som prišla do Bratislavy, poznala som tu veľmi veľa ľudí a stálepoznám. Avšak pravdou je, že som tu nemala žiadne kamarátky. Také tie skutočné,ktorým môžete kedykoľvek zavolať, keď sa cítite pod psa. Bola som sama v cudzommeste.

Prvýrok som stretla Severana, prežili sme spolu dva a pol roka. Všetok voľnýčas sa točil okolo neho a práce. Na nič ostatné akosi nebol čas, možno lenvôľa. Svoje kamarátky som mala rozlezené po svete a na doplnenie energiestačili aj nekonečne dlhé telefonáty. Osamotenie v cudzom meste som sivôbec neuvedomovala. Situácia sa zmenila, keď sme sa rozišli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrazusom ostala sama v novom byte v cudzom meste a nevedela som s kýmísť do kina, na prechádzku, do divadla, na badminton. Poznala som veľa ľudí,ale priateľov žiadnych. Pokiaľ ste len trošku spoločenský veľmi rýchlo sazoznámite s nejakými mužmi. S tým som nemala problém, ale chýbali miozajstné kamarátky. Také, s ktorými nadávate na chlapov, nakupujeteposledné výstrelky módy, popíjate nekonečné dlhé kávičky na námestí a hodnotítezadky mladých juniorov. Plačete, keď je vám smutno. Smejete sa, keď je vámveselo. Nadávate, keď vás niekto vytočí. Zdieľate pocity, ktoré sa dajú zdieľaťlen s kamarátkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

KamarátMartin mi vždy radil: „To chce aktívny networking Zúfalka.“ Hmm. To sa dobre hovorí, aleako sa to robí? Ako sa robia priateľstvá v cudzom meste?

Tietootázky mi nedali spávať. A potom som na to prišla, cez spoločné záujmy. Najógu a do fitka som chodila pravidelne dvakrát do týždňa. Zatiaľ, čo ženysa tam pokúšali baliť mužov, ja som rozmýšľala ako sa skamarátiť so ženou.Odpoveď prišla nečakane. Organizoval sa letný pobyt spojený s jógou, plnýbáb. Išla som. Z pobytu som odchádzala s telefónnymi číslami Slávky,Denisky a Zuzany. Následne som sa zúčastnila Slávkinej oslavy, tam somspoznala Danicu a Janu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

CezDanicu som sa dozvedela o slepačích turnajoch. Paráda, napadlo, turnajeplné sliepok. Ideálne miesto pre mňa. Doteraz som sa na golfových turnajochspoznávala len s mužmi a tí vám zvyčajne nepredstavujú ďalšie ženy,výnimku tvoria manželky.

Mojakolegyňa a neskôr kamarátka Soňa ma raz zoznámila s Kamkou. Potomodišla do Moskvy a Kamku som rok nevidela. Keď odchádzala do Moskvypovedala: „Zavolaj Kamke, je sama, môžete chodiť spolu von.“ Zavolala som. Von smenešli. Skončili sme o týždeň v Egypte. Bola to jedna z mojich najlepšíchdovoleniek. V tom čase som ani netušila, akú skvelú kamarátku som tamzískala. A potom to išlo veľmi ľahko. Prišla Ľubomíra, Maťa, Katarína,Silvia, Blanka, Josie, Sonička a mnohé ďalšie.

Stačilotak málo. Trochu sa otvoriť a pozerať na svet inými očami. Vidieť ho viac farebnea farby prišli samé. Minulý rok mi hlavne veľa dal, dal mi skvelékamarátky. Aj keď nie vždy mi bolo do smiechu. Ony vždy stali pri mne. A točo vzal, nie je podstatné.

Uždávno nie som sama v cudzom meste. A to vďaka vám.

Obrázok blogu


Venovanémojim skvelým novým bratislavským kamarátkam

Foto:dámska jazda 17.12.2008

Sylvia Weissová

Sylvia Weissová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nenapraviteľný optimista milujúci sarkazmus a iróniu. Alebo. U mně dobrý :) Zoznam autorových rubrík:  Čo sa potklo o mňaO čo som sa potklaPôžitkár a ZúfalkaZúfalkin stĺpčekJa a pubertaÚletTýždeň

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu