reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Sylvia Weissová

Sylvia Weissová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nenapraviteľný optimista milujúci sarkazmus a iróniu. Alebo. U mně dobrý :) Zoznam autorových rubrík:  Čo sa potklo o mňaO čo som sa potklaPôžitkár a ZúfalkaZúfalkin stĺpčekJa a pubertaÚletTýždeň

reklama

O čo som sa potkla

Veľký brat ťa sleduje a všetko je na webe

Sylvia Weissová

Veľký brat ťa sleduje a všetko je na webe

Pozerám von oknom a čakám, kedy mi vyletia kvetináče z terasy. Vonkajšie žalúzie tlčú o okno a vysoké topole sa kývajú zo strany na stranu. Aspoň myslím, že sú to topole. Čo iné je také vysoké? Na terase oproti sú asi potencionálni kupci. Zakrývajú si hlavy rukami a rozhliadajú sa po okolí. Zvažujem, či vyjdem v tomto nečase na tú svoju, aby som si overila skutočnosť, že neznámemu zo včera pozerám do okien. Je neuveriteľné čo všetko sa dá nájsť na webe. Napadne ma Orwell, keby to len tušil... Big Brother is watching...

  • 12. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 192x
  • 53
O esemeskách bez vône

Sylvia Weissová

O esemeskách bez vône

Začína byť okolo mňa nejako rušno. Ešte včera som sedela na drinku s dvojicou, ktorá pernamentne omieľala dookola dve vety: „Láska?“ a „Áno, láska.“ Neustále sa cukrí kovali a  cítila som sa miestami nadbytočná. Dnes sa všetko zmenilo. Stačilo tak málo. Mobilný telefón. O jedenástej hodine infantilne jednoduchá esemeska „milujem ťa“. O pol dvanástej telefonát, ktorý sa nedvíhal, následne esemeska „je všetko OK?“ a vzápätí strohá odpoveď „nie“. To čo nasledovalo potom spomínať nebudem.  Obyčajné kopačky poslane esemeskou... A mňa napadlo, kde sa podela elementárna slušnosť , keď ľudia spolu komunikovali zoči voči a neriešili takmer všetko cez esemesky, obzvlášť nie tridsiatnici... A začala som spomínať na časy bez mobilu...

  • 4. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 732x
  • 18
Prázdno a smutno

Sylvia Weissová

Prázdno a smutno

Niekedy sa pýtam sama seba, je lepšie nikdy nepoznať alebo poznať a padnúť na dno? Vyletieť do výšin a ostať vo vzduchoprázdne? Snívať si len tak pre seba a nechať sa unášať vlastnou fantáziou? Nemať žiadne očakávania a následne žiadne sklamania? Sediac na terase, usmievajúc sa na hviezdy a v duchu si hovoriac, že pre každého je tu niekto súdený? A nechať sa len tak viesť?

  • 14. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 317x
  • 4
Účesy, účesy ach tie účesy alebo za každou zmenou hľadaj chlapa

Sylvia Weissová

Účesy, účesy ach tie účesy alebo za každou zmenou hľadaj chlapa

Tak si tak rozmýšľam, kedy ma to vlastne chytilo prvýkrát. Do určitého veku som vlasy ako tú povestnú korunu krásy nejako zvlášť nevnímala. Vždy som ich mala strapaté, neposlušné a polodlhé. Od určitej dĺžky ma začali otravovať a bolo nutné ich skrátiť. Nosila som ofinu. Neznášala som sponky, gumičky a iné dievčenské ozdoby. Prvý prelom nastal asi keď som mala 10 rokov, možno o rok menej a na scénu sa dostala Darinka. Na ten rok 83-84 bola trendovo nastylovaná a všetci (dobre takmer všetci) sme ten nový závan módy žrali. Skosené vlasy hore a vypelichaný cop bol neuveriteľne IN. Pamätám si ako dnes, ako som vošla do kaderníctva s obrázkom nastávajúcej hviezdy a dala som sa ostrihať na Darinku...

  • 4. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 674x
  • 49
America rules

Sylvia Weissová

America rules

Po dvoch týždňoch aktívneho oddychovania bez svojej ratolesti, ma včera nečakane zobudil telefonát: „Pani Weissová, Vaša dcéra sa vracia zajtra domov.“ Lapala som po dychu a v hlave som mala milión otáznikov. Domov? Zajtra? Veď mala prísť až o dva týždne.... Nechápala som. Vysvetlenie prišlo dodatočne.

  • 16. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 332x
  • 65
reklama
Radostný smútok

Sylvia Weissová

Radostný smútok

„Kedy začneš hrať? Čo ten dnešný výsledok?“ bola prvá esemeska po včerajšom turnaji. „Ty čo si tam dnes hrala?“ prišla druhá povzbudivá správa. „Moja spamätaj sa, to bola katastrofa, čo je s tebou?!“ znela tretia. Samé veselé optimistické správy. Normálne by som nad tým mávla rukou a v duchu si povedala „nabudúce to bude lepšie“, ale dnes mi to nejde a mám chuť analyzovať a utápať sa vo vlastných myšlienkových pochodoch.

  • 2. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 107x
  • 5
Križovatky

Sylvia Weissová

Križovatky

„Vieš, rozmýšľal som,“ ticho povedal. „Hmm, nad čím?“, opýtala sa. „Či sme sa vždy na našich križovatkách životom rozhodli správne...“ povedal a celý čas sa jej pozeral do očí. Trpko sa usmiala a v hlave je prebehli obrázky z ich spoločných stretnutí.

  • 26. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 191x
  • 5
Som závislá, totálne závislá na rannej káve

Sylvia Weissová

Som závislá, totálne závislá na rannej káve

Rozmýšľam kedy to vlastne začalo. O kávu som sa potkla asi niekedy na základnej. Chodila som do malých miestnych potravín na sídlisku. Vždy ma strašne otravovalo nakupovanie, ale čo som si nikdy nenechala ujsť, bol rachot elektrického mlynčeka na kávu. Tá omamná vôňa ma jednoducho fascinovala. Ten rachot oveľa menej.

  • 21. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 278x
  • 30
Čím chceš byť, čím chceš byť? Manažér, manažér...

Sylvia Weissová

Čím chceš byť, čím chceš byť? Manažér, manažér...

V siedmej triede informačne všetci sa ma pýtajú, čím chceš byť, čím chceš byť? Manažér, manažér... Asi každého napadne pesnička od Bez ladu a skladu – Udavač. Doba sa však mení a nová doba žiada nové povolania, a tak keď sa opýtate dnešných absolventov stredných alebo vysokých škôl: „Čím chceš byť?“ V prevažnej väčšine odpoveď bude MANAŽÉR.

  • 7. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 508x
  • 48
Patagónia a moje víťazstvo nad vlastným strachom

Sylvia Weissová

Patagónia a moje víťazstvo nad vlastným strachom

Nečakané rozhodnutia sa akosi stali bežnou súčasťou môjho života. A nebolo to inak ani v tomto prípade. Jedno ráno som vstala a mala nutkavú potrebu niečo podniknúť. Prečistiť si hlavu. Užiť si slnka. Prechádzala som Dunajskou, keď som si spomenula na Sonine slova: „Najlepší reset je cestovanie, choď niekam, je jedno kam, len choď!“ Ani neviem ako, ale ocitla som sa v CK. Dovtedy som nikdy nepodnikla žiadny organizovaný výlet, nevyužila cestovnú kanceláriu a hlavne nebola na dovolenke úplne sama. Pripadala som si ako Alenka v ríši divov. Dala zopár kontrolných otázok. Ako kto využíva vaše služby? Chodia s vami aj jednotlivci? Aký je vekový priemer? Nebude hlúpe keď pôjdem sama? Na jednej strane som strašne chcela ísť, na strane druhej som si pripadala veľmi zúfalo. Po počiatočných obavách som si vybrala prvý výlet, ktorý sa dal realizovať od desiateho novembra – Patagónia .

  • 4. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 553x
  • 13
reklama
Ako jeden workoholik našiel odvahu urobiť sa šťastným

Sylvia Weissová

Ako jeden workoholik našiel odvahu urobiť sa šťastným

Bola streda. Pamätám si to akoby to bolo dnes. Išla som do práce ako v iné dni. Od rána som mala v sebe taký zvláštny pocit. Možno to bolo tým, že som sa nahodila a cítila neskutočne príťažlivo. Neviem. Viem, že v ten deň som si pripadala akási iná. S úsmevom som vkročila do svojej kancelárie. Otvorila poštu, povzdychla nad novými mailami, pozrela kalendár na daný deň a začala pracovať. Najskôr rýchle prebehnutie mailov. Následne ranná porada. A potom mal začať kolotoč klasických, v nadnárodných spoločnostiach mimoriadne populárnych, konferenčných hovorov.

  • 22. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 254x
  • 11
Polnoc celý deň?

Sylvia Weissová

Polnoc celý deň?

Práve som dorazila s búchajúcim srdcom domov. Zvalila sa na pohovku a rozmýšľam, čo sa vlastne pred pár minútami stalo. Čo vo mne vyvolalo ten zrýchlený tep? Prečo ma to ešte stále po viac ako roku dokáže vykoľajiť? Spôsobiť stav totálneho zatmenia paniky hraničiaceho s nepríčetnosťou a stratou zdravého rozumu. Je možné, aby so mnou tak zamával? Je možné, aby po jeho vzhliadnutí ožili všetky spomienky a stiahlo sa mi hrdlo? Je možné, aby sa mi chveli ruky a tlačili do oči slzy a opäť sa vynorili tie nešťastné otázky „čo sa vlastne stalo?“, „prečo sa to stalo?“.

  • 19. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 513x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu